Tanten har fimpat cigaretten, hostat två gånger och säger hejdå.

För jag vill slå huvudet mot marken och vakna upp. vakna upp från gårdagen och älska framtiden. jag vill slåss mot fritiden och förstöra livslusten. förstöra livsluten så att den inte förstör mig -

Oh ja vinterdepressionen har knackat på min dörr och iår var den extra tidig. För jag orkar inte resa mig upp till ett kallt sverige med hala vintergator och frusna fingertoppar. jag orkar inte le åt världen och vägrar att världen ska skratta åt mig.
Jag är stel, frusen och inte ens materiell lycka verkar på mig längre.
jag försöker kompromissa med världen och låta magin ta över existensen men ack jag tror inte att det varar mer än några minuter innan jag är tillbaka som förr, i mitt oändligt långa liv som innehåller både jobb och sömnlöshet men ingen fritid. Varken Lomokameror eller vidvinkelobjektiv tar upp min vardag. varken modeller som går med på att springa runt barfota i leran eller en stund av irritation när blixten dör. 
jag har tappat livslusten och jag har framför altt tappat det jag lever för -
Fotografi. den konstnärliga fotografin, det experimentella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback