en kvinna. en tanke. en ideologi

det är helt naturligt att vilja mer saker än vad man faktiskt klarar av. och lika besviken blir du varje gång den där festivalen börjar och du sitter hemma i soffan, varje gång flygbiljetterna blir dyrare och du inte har lyckats köpa en, varje gång du bråkar med din familj och slämmer igen dörren ännu en gång med klumpen, rädslan upp i halsen av att du kanske inte kommer ha råd att flytta hemifrån så fort du fyller 18.
För jag vill rymma till en liten värld där folk är lyckliga (är det naturligt att man ska behöva se Amelie tiotusen tals gånger för att få hoppet tillbaka om att även man själv kan bli sådär lycklig? ) och jag vill leva i den lilla värld med de människor jag älskar.

Har man en familj som bråkar med en varje dag, varje gång man försöker ha ett vettigt samtal så blir det jobbigt efter ett tag. har man vänner som man tappar kontakten med mer och mer för varje dag som går. som känns mest som bekanta när man träffas så blir det jobbigt. tro mig.
Om jag ändå kunde hitta en liten ask med småsaker. med minnen som en gång i tiden varit betydelsefulla saker för någon, ge tillbaks asken för att sedan se den sprudlande lyckan växa inombords på denne någon. Om jag ändå kunde söka svar på betydelselösa men intressanta saker, såsom hur många som får orgasm just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback